Digital Marketing & Ορολογία

Τι σημαίνει CTR, CPC, CPM, SEO, SEM;

Τι σημαίνει CTR, CPC, CPM, SEO, SEM;

Το digital marketing διαθέτει τη δική του ορολογία. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει τις βασικές έννοιες που θα συναντήσετε στα σεμιναρια digital marketing.

CTR (Click-Through Rate): Το ποσοστό των κλικ που λαμβάνει μια διαφήμιση επί των εμφανίσεων. Αν δηλαδή η διαφήμιση εμφανίστηκε 100 φορές και δέχθηκε 10 κλικ, τότε έχει 10% CTR. Ο όρος χρησιμοποιείται ως δείκτης ποιότητας και ενδιαφέροντος μιας διαφήμισης στο διαδίκτυο. Ο όρος χρησιμοποιείται στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά.

CPC (Cost per Click): Το κόστος ανά κλικ. Το μοντέλο CPC χρησιμοποιείται στη διαφήμιση και ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν δεχθεί κλικ η διαφήμισή του. Θα πληρώνει δηλαδή, πχ. 0,15€ κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση και όχι κάθε φορά που εμφανίζεται. Το μοντέλο διαφήμισης ονομάζεται PPC (pay per click). Το CPC είναι το βασικό μοντέλο πληρωμής στο Google Adwords αλλά και στο Facebook.

CPM (Cost per Thousand): Το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις. Το μοντέλο CPM χρησιμοποιείται από τη διαφημιστική αγορά και τα μεγάλα site. Ο διαφημιζόμενος πληρώνει ένα ποσό κάθε φορά η διαφήμισή του έχει 1000 impressions, δηλαδή 1000 εμφανίσεις, ανεξάρτητα αν την έχουν δει οι ίδιοι ή διαφορετικοί χρήστες.

CPV (Cost per View): Το κόστος ανά προβολή βίντεο. Ο όρος χρησιμοποιείται στο Video Marketing και σχετίζεται με το κόστος που πληρώνει ένας διαφημιζόμενος κάθε φορά που κάποιος επισκέπτης ενός site βλέπει ένα διαφημιστικό βίντεο.

CPA (Cost per Acquisition): Το κόστος ανά ενέργεια. Ο όρος χρησιμοποιείται ιδιαίτερα στο affiliate marketing και καθορίζει το κόστος που θα πληρώσει ένας διαφημιζόμενος για μια προκαθορισμένη διαφημιστική ενέργεια (αγορά, download εφαρμογής, εγγραφή σε newsletter κλπ).

Conversion: Η μετατροπή. Ο στόχος που έχει θέσει ο διαφημιζόμενος και είναι συνήθως αγορά ενός προϊόντος ή μια άλλη ενέργεια για την οποία πραγματοποιεί τις διαφημίσεις.

Impressions: Οι εμφανίσεις μιας διαφήμισης. Πόσες φορές εμφανίστηκε μια διαφήμιση σε ένα μέσο.

Bids: Το ποσό που ορίζει ο διαφημιζόμενος για κάθε κλικ πάνω στη διαφήμισή του. Συνηθίζεται κυρίως στο Google Adwords όπου το bid εξαρτάται ανά λέξη στόχευσης.

Organic Traffic: Η φυσική, οργανική, επισκεψιμότητα που δεν οφείλεται σε άμεση διαφήμιση. Organic στη μηχανή αναζήτησης είναι τα αποτελέσματα που βρίσκονται φυσικά (ύστερα από SEO) στη μηχανή αναζήτησης

Paid Traffic: Η διαφημιστική επισκεψιμότητα που κερδίζουμε από τη μηχανή αναζήτησης πληρώνοντας για διαφημίσεις σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά μέσω του Google Adwords.

SEO (Search Engine Optimization): Το SEO είναι μια σειρά από διαδικασίες που εκτελούμε εντός και εκτός της ιστοσελίδας μας προκειμένου να γίνει πιο φιλική στη μηχανή αναζήτησης και να έχουμε καλύτερο ranking (κατάταξη) στις λέξεις που μας ενδιαφέρουν.

SEM (Search Engine Marketing): Υποενότητα του Internet Marketing που σχετίζεται με την προώθηση της εταιρείας στις μηχανές αναζήτησης. Περιλαμβάνει το SEO και το Google Adwords ή άλλες διαφημιστικές πλατφόρμες για μηχανές αναζήτησης.

Landing Page: Η σελίδα προσγείωσης σε μια διαφήμιση ή μια online προωθητική ενέργεια. Όταν ο διαφημιζόμενος κάνει κλικ πάνω σε μια διαφήμιση, οδηγείται σε μια σελίδα στην ιστοσελίδα μας. Αυτή η σελίδα ονομάζεται Landing Page της διαφήμισης.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ