Ποιες είναι οι δημοφιλείς τάσεις στα social media

Του Σίμου Κοσμετάτου

Η οργανική και η χορηγούμενη παρουσία στα social media συνιστά πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του marketing κάθε σύγχρονης επιχείρησης, καθώς αυξάνει την αναγνωρισιμότητα, διευρύνει το πελατολόγιο και βελτιώνει τις πωλήσεις της. 

Οι επαγγελματίες στο digital marketing -και οι δυνητικοί digital marketers που παρακολουθούν σεμιναρια marketing– γνωρίζουν πολύ καλά πως το περιβάλλον των social media είναι διαρκώς μεταβαλλόμενο και γι αυτό είναι παραπάνω από απαραίτητο να ενημερώνονται για τα νέα trends.

Δείτε παρακάτω ποιες νέες τάσεις στα social media αναμένεται να επικρατήσουν κατά τη διάρκεια του έτους.

Stories

Πρωτοεμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς και ήρθαν για να μείνουν!

Τα Stories τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram είναι άμεσα, γρήγορα, διαρκούν μόλις 24 ώρες και αρέσουν πολύ στους χρήστες.

Το promo περιεχόμενο τείνει να περιορίζεται και οι digital marketers τολμούν να επικοινωνούν τα διαφημιστικά μηνύματα με αυθόρμητο τρόπο: με ιστορίες που «κρύβονται» πίσω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες των επιχειρήσεων.

Η αμεσότητα που χαρίζουν τα Stories καθιστούν την επιχείρηση που προβάλλεται πιο ελκυστική και πιο ανθρώπινη.

Τα sponsored Stories αξιοποιούνται ώστε να κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των followers.

Videos

Καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο χώρο στο timeline των κοινωνικών δικτύων και οι digital marketers επενδύουν όλο και περισσότερο στα posts με video στις σελίδες των επιχειρήσεων.

Το Facebook ήδη προωθεί το Facebook Watch για τα προσωπικά προφίλ στις ΗΠΑ και δεν αποκλείεται να δημιουργηθεί και το Facebook TV ειδικά για τις επαγγελματικές σελίδες.

Αναμένεται δε, να προσφέρονται νέες δυνατότητες σε όσους δημιουργούν videos, που καθιστούν πιο εύκολη την προβολή.

Influencing Marketing

Οι επαγγελματίες στο digital marketing έρχονται αντιμέτωποι με τους αποκαλούμενους influencers ή τους brand ambassadors.

Πρόκειται για άτομα που είναι πρόθυμα να μιλήσουν στο ευρύ κοινό για τα προϊόντα των επιχειρήσεων ή για τις υπηρεσίες που παρέχονται, ώστε να πείθουν τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για αυτά.

Η τάση αυτή αναμένεται να επικρατήσει σε Facebook, Instagram και YouTube, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην επιλογή των influencers, προκειμένου πραγματικά να ασκούν επιρροή στο κοινό και όχι μόνο να δηλώνουν πως μπορούν να το κάνουν.

Message platforms

Τόσο το Messenger όσο και το Inbox στις Business pages φαίνεται πως αντικαθιστούν το CRM των επιχειρήσεων.

Το κοινό που ενδιαφέρεται για συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες έχει στη διάθεσή του πιο άμεσο και εύκολο τρόπο να επικοινωνεί με τις επιχειρήσεις, να θέτει ερωτήματα, να εκφράζει πιθανά παράπονα, να διατυπώνει παρατηρήσεις και να πραγματοποιεί αγορές μέσω των message platforms.

Οι απαντήσεις στους ενδιαφερόμενους χρήστες και τους δυνητικούς πελάτες είναι καλύτερα να δίνονται από φυσικό πρόσωπο, με σιγουριά και ευγένεια.

Reviews

Οι δημόσιες κριτικές των χρηστών καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό την απόφαση των υπολοίπων για το αν θα επιλέξουν μια επιχείρηση έναντι μιας άλλης.

Γι αυτό είναι σημαντικό οι digital marketers να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τα reviews των χρηστών και να διαβιβάζουν τα μηνύματα στους υπευθύνους των επιχειρήσεων.

Οι θετικές κριτικές προάγουν την αξιοπιστία της κάθε επιχείρησης, συνδράμοντας στην αύξηση της εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές -κατ΄επέκταση και την αύξηση των πωλήσεων.

Οι αρνητικές κριτικές μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τις αδυναμίες τους και να προβούν στις απαραίτητες βελτιώσεις ώστε να προσεγγίσουν με ανανεωμένο προφίλ το καταναλωτικό κοινό.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: