6 διαχρονικές στρατηγικές για σίγουρη επιχειρηματική επιτυχία

Του Σίμου Κοσμετάτου

Στο σημερινό συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό κλίμα, ένας επιχειρηματίας μπορεί εύκολα να συντριβεί, να καταστραφεί οικονομικά. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να παραμείνετε εστιασμένοι στους εταιρικούς σας στόχους.

Ακόμη και με μια σταθερή στρατηγική θέση, κάθε επιχειρηματίας θα πρέπει να ακολουθήσει τα επόμενα έξι βήματα για να ανοίξει τον δρόμο προς την επιτυχία.

1. Μελετήστε τον ανταγωνισμό

Ως επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας. Θα πρέπει επίσης να κατανοήσετε το ανταγωνιστικό προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει. Θα πρέπει να αναλύσετε όσο καλύτερα μπορείτε την δική σας επιχείρηση και των ανταγωνιστών.

Αυτή η γνώση θα σας βοηθήσει να προωθήσετε καλύτερα το προϊόν ή την υπηρεσία σας στην αγορά, ώστε να ξεχωρίσετε, αξιοποιώντας ακόμη και τις αδυναμίες του ανταγωνιστή σας προς όφελός σας.

2. Αποταμιεύστε χρήματα

Για να μιλήσουμε ειλικρινά, ζήστε όσο πιο λιτά γίνεται.

Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να είναι συντηρητικοί με τα χρήματά τους, ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστούν τυχόν δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν. Η αποταμίευση των κόπων εργασίας αρκετών μηνών στην τράπεζα θα σας βοηθήσει να επιβιώσετε στις πλέον απρόβλεπτες καταστάσεις.

3. Κάνετε έρευνα για νέα προϊόντα και υπηρεσίες

Έχοντας υπόψη νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που εμφανίζονται στην αγορά θα μπορούσατε να βελτιώσετε τις λειτουργίες της εταιρείας σας.

Εργαστείτε. Αξιοποιείτε όλα όσα μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία; Υπάρχει κάποια εφαρμογή που θα μπορούσε να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε πιο αποτελεσματικά τον χρόνο σας ή μια υπηρεσία που σας επιτρέπει να αναθέσετε σε τρίτους τις εργασίες ρουτίνας, ώστε να διαθέσετε περισσότερο χρόνο σε έργα προτεραιότητας;

4. Μην έρχεστε αντιμέτωποι με τις μεγάλες αγορές εξαρχής

Αποφύγετε να επεκταθείτε στις μεγάλες αγορές στα αρχικά στάδια. Η σκέψη «μακάρι να μπορούσαμε να κατακτήσουμε το 1% της Κίνας» θα μπορούσε να αποβεί μεγάλο λάθος. Το στοχευμένο marketing μπορεί να είναι εξαιρετικά αποδοτικό από άποψη κόστους, εάν έχετε κατά νου τρία πράγματα:

  • Καλύψτε τις μοναδικές ανάγκες της αγοράς προσφέροντας κάτι νέο και συναρπαστικό.
  • Μιλήστε τη γλώσσα της αγοράς και κατανοήστε τους κύριους τρόπους λειτουργίας της.
  • Η γλώσσα σας θα πρέπει να συγχρονίζεται με τους στόχους σας, ακόμη και στις δευτερεύουσες πτυχές μιας εκστρατείας μάρκετινγκ, όπως το σλόγκαν της εταιρείας.

5. Ακούστε τα σχόλια των πελατών και προσαρμοστείτε

Οι υπεύθυνοι πωλήσεων γνωρίζουν την έκφραση «να είσαι πάντα σε επαγρύπνηση», που αντιστοιχεί στο ακρωνύμιο ABC (always be closing). Οι επιχειρηματίες έχουν επίσης μια έκφραση «να είσαι πάντα προσαρμόσιμος» ή ABA (always be adapting).

Οι επιχειρηματίες μπορούν να εξελίξουν την επιχείρησή τους μόνο όταν ακούν τα σχόλια των πελατών. Μπορεί να μην έχει μεγάλη σημασία εάν το προϊόν δεν αρέσει σε κάποιον πελάτη, αλλά αυτό δεν ισχύει αν το προϊόν δεν αρέσει σε πολλούς από αυτούς, οπότε αν ζητούν κάποιο άλλο χαρακτηριστικό, να τους εισακούετε και να είστε πάντα έτοιμοι να προσαρμοστείτε.

Είτε όταν προσαρμόζετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο, είτε όταν απλοποιείτε ένα προϊόν ή ανταποκρίνεστε στις νέες τάσεις, δώστε προσοχή στα σχόλια των πελατών. Να είστε όλοι αυτιά.

6. Ανταποκριθείτε στην αλλαγή

Στις επιχειρήσεις η αλλαγή είναι αναπόφευκτη και όσοι μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή είναι ευέλικτοι και ευπροσάρμοστοι.

Ένας επιχειρηματίας πρέπει να είναι έτοιμος να αποδεχθεί την αλλαγή και να προσαρμόσει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες αναλόγως. Να είστε ευέλικτοι. Αν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σας χρειάζεται τροποποίηση, μην μείνετε πίσω. Αντιληφθείτε εξαρχής το γεγονός ότι εκεί που βρίσκεστε δεν θα είναι το σημείο στο οποίο θα καταλήξετε.

Η έλλειψη προσαρμοστικότητας μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια πελατών, κερδών ή ακόμη και σε επιχειρηματική αποτυχία.

Ως επιχειρηματίας, κατανοήστε ότι ο κόσμος εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Ακόμη και μια εταιρεία που ιδρύθηκε πριν από ένα έτος θα μπορούσε να αλλάξει σήμερα στον κόσμο.

Ναι, ο κόσμος επαινεί συνήθως μεγάλους παίκτες, όπως ο Μπιλ Γκέιτς και η Όπρα Γουίνφρεϊ. Ωστόσο, υπάρχει χώρος για όλους στο παιχνίδι. Η επιχειρηματικότητα σε αναδυόμενες αγορές θα μπορούσε να αποτελέσει κάλλιστα καταλυτικό παράγοντα για την επιστροφή μιας πλούσιας παγκόσμιας οικονομίας. Γιατί δεν θα μπορούσατε να είστε μέρος αυτής της αλλαγής;

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: