4 πελάτες… προς αποφυγή για κάθε νέα επιχείρηση

Του Σίμου Κοσμετάτου

Πρόσφατα ιδρύσατε μια νέα επιχείρηση και καταβάλλετε μεγάλη προσπάθεια για να αποκτήσετε το δικό σας μερίδιο στην αγορά, να αυξήσετε το πελατολόγιό σας, τις πωλήσεις και τα κέρδη σας. 

Σκέφτεστε μάλιστα, να επεκταθείτε και στο καταναλωτικό κοινό του Διαδικτύου γι αυτό ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε επαγγελματικά σεμιναρια marketing ώστε να μάθετε να εφαρμόζετε τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές στο digital marketing.

Κάποιοι αστάθμητοι παράγοντες ωστόσο, μπορούν να αποβούν μοιραίοι για την ανάπτυξη και την επιτυχία του επιχειρηματικού σας εγχειρήματος.

Δείτε παρακάτω ποια 4 είδη πελατών μπορούν να σας «χαλάσουν τη δουλειά» αντί να σας βοηθήσουν να σημειώσετε βήματα προόδου.

1. Ο πελάτης που φέρεται σαν νταής

Ο πελάτης – νταής θεωρεί ότι είναι το πιο σημαντικό άτομο στον πλανήτη!

Κάθε φορά που απευθύνεται στην επιχείρησή σας για μία ερώτηση ή καταγγελία, ζητάει να μιλήσει με τον υπεύθυνο ή ακόμη χειρότερα, με τον ίδιο τον επιχειρηματία.

Αν οι υπάλληλοι αρνηθούν στον πελάτη – νταή να επικοινωνήσει με τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, αρχίζουν να εκτοξεύονται προσβολές και απειλές για νομικές ενέργειες.

Πελάτες με νοοτροπία «νταή» δημιουργούν εκνευρισμό και στρες στον χώρο εργασίας και όσο περισσότερο ζητάτε από τους υφισταμένους σας να ανέχονται τέτοιες συμπεριφορές, είναι πολύ πιθανό να τους οδηγήσετε στην παραίτηση.

Καλύτερα λοιπόν είναι να προστατεύσετε τους υπαλλήλους σας και να απομακρύνετε τον τοξικό πελάτη.

Σίγουρα οι υφισταμένοι σας θα σπεύσουν να σας ευχαριστήσουν για την ηρεμία που τους χαρίσατε στον εργασιακό χώρο και θα είναι ευγνώμονες που λύσατε το πρόβλημα.

2. Ο πελάτης που χρονοτριβεί άσκοπα

Συμβαίνει πιο συχνά από όσο φαντάζεστε.

Ένας πελάτης μπαίνει στην επιχείρησή σας, ρωτάει λεπτομέρειες σχετικά με τα προϊόντα που εμπορεύεστε ή με τις υπηρεσίες που παρέχετε, απασχολεί περισσότερους από έναν υπαλλήλους για πολλή ώρα και ύστερα, χωρίς να αγοράσει το παραμικρό, αποχωρεί.

Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να συμβουλεύσετε τους υπαλλήλους σας να μην αφιερώνουν απεριόριστο χρόνο σε δυνητικούς πελάτες που έχουν την τάση να χρονοτριβούν.

Ετοιμάστε έντυπα με λεπτομερείς πληροφορίες και ψηφιακό ενημερωτικό υλικό για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας ώστε όταν διαπιστώνεται πως κάποιος υποψήφιος πελάτης ανήκει σε αυτή την κατηγορία, να είστε σε θέση να γλιτώσετε το χάσιμο χρόνου.

Πείτε στους υπαλλήλους σας να προσφέρουν το έντυπο ή ψηφιακό υλικό στον πελάτη που χρονοτριβεί αδικαιολόγητα, ώστε και να ενημερωθεί ενδελεχώς αν πράγματι αυτό θέλει και να βγείτε διακριτικά από τη δύσκολη θέση.

3. Ο πελάτης που αφήνει χρέη

Όταν η επιχείρησή σας συνάψει συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις και διευρύνει το πελατολόγιό της σε νομικά πρόσωπα, δώστε ιδιαίτερη προσοχή ώστε να αναγνωρίσετε και να αποφύγετε τον κακοπληρωτή.

Μην επιτρέπετε σε κανέναν πελάτη να αφήνει χρέη στην επιχείρησή σας, από τη στιγμή που ξεκινάτε τη συνεργασία σας και του παρέχετε μέρος των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.

Καλύτερα είναι να χάσετε αυτόν τον πελάτη, παρά να πτωχεύσετε εξαιτίας της ασυνέπειάς του στις οικονομικές του υποχρεώσεις προς την επιχείρησή σας.

Δημιουργήστε από την αρχή μια σταθερή πολιτική σε σχέση με τις επιχειρήσεις που γίνονται πελάτες σας.

4. Ο πελάτης που δυσφημίζει στο Ίντερνετ

Αυτό το είδος πελατών συνιστά πονοκέφαλο ακόμα και για τις παγκόσμιου βεληνεκούς εταιρείες.

Ο πελάτης που επιλέγει να διαμαρτυρηθεί στο Διαδίκτυο χωρίς καν να προσπαθήσει να επιλύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει με την επιχείρησή σας, θέτει τη δουλειά σας σε πολύ μεγάλο κίνδυνο.

Η ηλεκτρονική παρουσία της επιχείρησής σας είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να προσελκύσετε νέους πελάτες και να διασφαλίσετε την αξιοπιστία της.

Σύμφωνα με την BrightLocal, το 92% των καταναλωτών συμβουλεύονται online κριτικές προτού πραγματοποιήσουν μια αγορά!

Αν σας τύχει κάποιος πελάτης που συνεχώς εκφράζει παράπονα για την επιχείρησή σας στο Διαδίκτυο, προσπαθήστε με ψύχραιμο και ευγενικό τρόπο να τον ρωτήσετε τι βοήθεια χρειάζεται, τι προσδοκά.

Οι υπόλοιποι νοήμονες χρήστες θα κατανοήσουν ότι το εν λόγω άτομο δυσφημίζει από… χόμπι.

Συμπληρωματικά, ζητήστε από τους ευχαριστημένους πελάτες της επιχείρησή σας να γράψουν τις δικές τους κριτικές ώστε να υποβαθμιστεί η αρνητική κριτική που «ρίχνει» το σκορ της ποιότητας και της αξιοπιστίας σας.

Αν ο κατ’ εξακολούθηση διαμαρτυρόμενος δυσφημίζει την επιχείρησή σας στα social media, μάθετε να χρησιμοποιείτε την επιλογή «ban»…

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: