Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα – τι αγοράζουν οι καταναλωτές & από ποια eshops

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα γνώρισε ανέλπιστη άνθηση την περίοδο των υγειονομικών περιορισμών που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας της covid-19. 

Οι Έλληνες καταναλωτές στράφηκαν σε μεγάλο βαθμό προς τα ηλεκτρονικά καταστήματα προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους, όσο τα φυσικά καταστήματα παρέμεναν κλειστά λόγω των περιοριστικών μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, ή λειτουργούσαν με συγκεκριμένους κανόνες.

Η πανελλαδική έρευνα που διενεργήθηκε από την Plushost, σε συνεργασία με τη Focus Bari, καταδεικνύει εξαιρετικά γλαφυρά την αυξητική τάση προτίμησης των Ελλήνων καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές αγορές που όμως, εξακολουθεί να καταγράφεται σε υψηλά επίπεδα, τείνοντας να καταστεί συνήθεια. 

Τι αγόρασαν οι Έλληνες από το Διαδίκτυο και ποιοι ήταν οι παράγοντες που καθόρισαν τις επιλογές τους από συγκεκριμένες πλατφόρμες και eshops; Τα αποτελέσματα της έρευνας της Plushost απαντούν στα ερωτήματα αυτά, που λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο αλλά και από τους επαγγελματίες στο digital marketing. 

Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα – οι αγορές των Ελλήνων καταναλωτών

Στην πιο ώριμη φάση του φαίνεται πως βρίσκεται το το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας, καθώς σημειώνει αστρονομική αύξηση που αγγίζει το 22% -συγκρίνοντας τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις online αγορές που πραγματοποίησαν οι Έλληνες καταναλωτές το Α’ τρίμηνο του 2021, σε σχέση με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους. 

Οι καταναλωτές από την Ελλάδα επιπρόσθετα, οι οποίοι λόγω των υγειονομικών περιορισμών στράφηκαν στο Ίντερνετ για τις αγορές τους, έφτασαν το 60% του συνόλου, σύμφωνα με την ίδια πηγή πληροφόρησης.

Τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας της Plushost, σε συνεργασία με τη Focus Bari, ρίχνουν περισσότερο φως στις αγοραστικές επιλογές των εγχώριων καταναλωτών μέσω Διαδικτύου. 

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές κατά την περίοδο της καραντίνας αγόρασαν καλλυντικά και αρώματα κατά 17% περισσότερο, «εκτοξεύοντας» στην κορυφή τον κλάδο και καταδεικνύοντας την ισχύ μιας παλαιότερης παραδοχής μεταξύ επαγγελματιών και marketers ότι τα καλλυντικά καταφέρνουν να… αντέχουν στην κρίση. 

Οι υπόλοιποι κλάδοι που σημείωσαν διψήφιες αυξήσεις σε πωλήσεις τον καιρό της καραντίνας στην Ελλάδα είναι τα ρούχα και τα υποδήματα κατά 12%, όπως και οι πιτζάμες και τα εσώρουχα κατά το ίδιο ποσοστό. Ακόμη, διψήφια αύξηση καταγράφηκε και στα παιχνίδια (10%). 

Οι εγχώριοι καταναλωτές αγόρασαν ακόμη, μέσω Ίντερνετ περισσότερα συμπληρώματα διατροφής και φαρμακευτικά σκευάσματα κατά 8%, είδη δώρων (8%) και αθλητικό εξοπλισμό (8%). 

Αξιοσημείωτη αύξηση σημείωσε και ο κλάδος των βιβλίων (7%) αλλά και η αθλητική ένδυση και υπόδηση κατά 6% -δεδομένου ότι πολλοί εργαζόμενοι βρέθηκαν ξαφνικά με πολύ ελεύθερο χρόνο εξαιτίας των αναστολών εργασίας και της εφαρμογής της τηλεργασίας. 

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών στην επιλογή των ηλεκτρονικών καταστημάτων

Οι μέχρι προσφάτως απαίδευτοι στο ηλεκτρονικό εμπόριο Έλληνες καταναλωτές που πραγματοποίησαν ψηφιακές αγορές μέσω Διαδικτύου στη διάρκεια της καραντίνας φαίνεται πως είχαν διαφορετικά κριτήρια στην επιλογή πλατφορμών αγορών και eshops. 

Είναι προφανές πως ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων, διαφοροποιείται το είδος του ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά οι περισσότερες προτιμήσεις ξεκάθαρα καταγράφηκε να συγκεντρώνονται στη δημοφιλή πλατφόρμα Skroutz.  

Στο σύνολο των ηλεκτρονικών αγορών μεγαλύτερη μερίδα των εγχώριων καταναλωτών κέρδισαν οι πλατφόρμες αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών Skroutz/Best Price με ποσοστό 28%.  

Πολύ κοντά στο 1 / 3 των συνολικών ηλεκτρονικών αγορών (συγκεκριμένα το 27% των συνολικών) κατέγραψαν οι επώνυμες αλυσίδες με eshop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands. 

Οι υπόλοιπες αγορές πραγματοποιήθηκαν από εγχώρια eshops εταιρειών και επιχειρήσεων, αλλά και από eshops που εδρεύουν σε χώρες του εξωτερικού.

Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται πως έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στις δημοφιλείς πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στο ελληνικό Διαδίκτυο αλλά και στις μεγάλες αλυσίδες με ηλεκτρονικά και φυσικά καταστήματα, που διαθέτουν brands για κάθε γούστο και βαλάντιο. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: