Δυνατότητα ελέγχου των σχολίων για προφίλ & σελίδες παρέχει πλέον το Facebook

Τη δυνατότητα να ασκείται έλεγχος στους χρήστες που μπορούν να δημοσιεύσουν σχόλια σε αναρτήσεις παρέχει πλέον το Facebook σε προφίλ και σελίδες διασημοτήτων, επιχειρήσεων και εταιρειών.

Αυτή η εξέλιξη, όπως μαθαίνετε στα σεμιναρια social media του Leader School, μπορεί να προσφέρει λύσεις σε επαγγελματίες και εκδότες, πολιτικούς και διάσημους, προκειμένου να περιοριστούν τα φαινόμενα δυσφήμισης μέσω των σχολίων.

Ο παγκόσμιος κολοσσός στα social media με πρόσφατη ανακοίνωση ενημέρωσε το κοινό ότι οι κάτοχοι των προφίλ ή των Σελίδων καθώς και οι διαχειριστές επαγγελματικών Σελίδων και εκδοτικών οργανισμών θα μπορούν να ελέγχουν ποιος σχολιάζει την κάθε ανάρτηση που δημοσιεύεται.

Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι περιλαμβάνονται δυνητικά όλοι οι χρήστες του μέσου. Δηλαδή, όσα άτομα μπορούν να δουν μια ανάρτηση αλλά και όσοι χρήστες έχουν επισημανθεί (με tag) από το προφίλ ή τη σελίδα στη συγκεκριμένη ανάρτηση.

Η αλλαγή αυτή που δοκιμάζει το Facebook μοιάζει πολύ με εκείνη που τέθηκε σε ισχύ στο Twitter, με την οποία οι χρήστες μπορούν να περιορίσουν το ποιοι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να απαντήσουν σε tweets.

Γιατί προέκυψε η ανάγκη να συντελεστεί μια τόσο μεγάλη αλλαγή;

Μια απόφαση ορόσημο στην Αυστραλία κατά το έτος 2019, όπως αναφέρεται στο Guardian, είναι αυτή που ώθησε τις σημερινές εξελίξεις.

Συγκεκριμένα, η δικαστική απόφαση όριζε πως οι εταιρείες των μέσων ενημέρωσης και οι εκδότες ευθύνονται αποκλειστικά για δυσφημιστικά σχόλια που αναρτούν οι χρήστες στις δημόσιες σελίδες των πρώτων στο Facebook.

Το αποτέλεσμα ήταν οι ίδιες οι εταιρείες να αντιδράσουν και να ζητήσουν να επέλθει αλλαγή καθώς, είναι αδύνατο για τους διαχειριστές δημόσιων Σελίδων να ελέγχουν ένα προς ένα όλα τα σχόλια που αναρτούν οι χρήστες, 24 ώρες το 24ωρο, καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους!

Σύμφωνα με την απόφαση, οι εταιρείες ΜΜΕ φέρουν την ευθύνη να εποπτεύουν τα σχόλια των χρηστών εκ των προτέρων. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή η δυνατότητα, να ελέγχονται δηλαδή τα σχόλια προτού αναρτηθούν δημοσίως, δεν υπήρχε στο πρόσφατο παρελθόν.

Υπήρχε μόνο μια επιλογή για τους διαχειριστές Σελίδων να χρησιμοποιήσουν ένα φίλτρο με λέξεις κλειδιά για να λαμβάνουν ειδοποιήσεις και να ενημερώνονται όταν αυτές εντοπίζονταν μέσα στις αναρτήσεις των χρηστών.

Πώς φτάσαμε ως την υλοποίηση αυτής της εξέλιξης;

Για τα δυσφημιστικά σχόλια που δημοσιεύονταν από επώνυμους και ανώνυμους χρήστες στις Σελίδες των μέσων ενημέρωσης στο Facebook, ως απαντήσεις σε άρθρα ειδήσεων, κρίθηκαν από το ανώτατο δικαστήριο της Νέας Νότιας Ουαλίας ως υπεύθυνες οι αυστραλιανές εταιρείες μέσων ενημέρωσης.

Στο αυστραλιανό κοινοβούλιο όπου κατατέθηκε το προσχέδιο της έκθεσης για τη σχετική νομοθεσία περιείχε ένα άρθρο αρχικά. Βάσει αυτού γινόταν απαιτητό από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το Facebook να επιτρέπουν στις εταιρείες μέσων ενημέρωσης να ελέγχουν τα σχόλια των χρηστών, ώστε να μην είναι υπόλογες σε καθημερινή βάση.

Το άρθρο αυτό αφαιρέθηκε με την εισαγωγή της τροπολογίας στο κοινοβούλιο. Χωρίς ψηφιακά εργαλεία για την εποπτεία των σχολίων των χρηστών όμως, όπως διεμήνυσε η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή, πιθανώς οι εταιρείες των μέσων ενημέρωσης να υποχρεώνονταν να αποσυρθούν με σκοπό να περιορίσουν τους νομικούς κινδύνους από τη χρήση της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.

Το δίκτυο SBS ανέφερε ότι οι ειδήσεις που αναρτώνται στα κοινωνικά δίκτυα για την ενημέρωση των πολιτών υπόκεινται σε σοβαρό νομικό κίνδυνο λόγω του περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, γι αυτό η δυνατότητα διαχείρισης αυτών των λειτουργιών γίνεται ολοένα και πιο σημαντική.

Γι αυτό πλέον κατέστη εφικτό από το Facebook σε κάθε χρήστη, είτε είναι celebrity, είτε πολιτικό πρόσωπο, είτε εταιρεία είτε ειδησεογραφικό site να καθορίζει εκ των προτέρων ποιος μπορεί να σχολιάσει και ποιος όχι, τις αναρτήσεις τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: