Eshops ή φυσικά καταστήματα – τι επιλέγουν πλέον οι Έλληνες & γιατί

Η υγειονομική κρίση που πλήττει εδώ και 2 χρόνια τον πλανήτη εξαιτίας της covid-19 έφερε πολλά δεινά στην οικονομική και κοινωνική ζωή κάθε χώρας -συμπεριλαμβανομένης φυσικά, και της Ελλάδας. 

Οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν για την προστασία της δημόσιας υγείας «χτύπησαν» το λιανικό εμπόριο, ωθώντας τους καταναλωτές προς τις ψηφιακές αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Το ίδιο συνέβη και στη χώρα μας κατά την περίοδο της καραντίνας, οπότε οι εγχώριοι καταναλωτές σημείωσαν στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.  

Η αύξηση που σημειώθηκε στις ηλεκτρονικές αγορές κατά το Α’ τρίμηνο του 2021 στην Ελλάδα, σε σχέση με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους, άγγιξε το 22% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως αυτή η αυξητική πορεία δεν ανακόπηκε όταν τα μέτρα περιορισμού της πανδημίας «χαλάρωσαν» έστω και προσωρινά: οι ηλεκτρονικές αγορές εξακολούθησαν να προτιμώνται από μεγάλο μέρος των Ελλήνων καταναλωτών, δείχνοντας μια τάση να καταστούν σε συνήθεια. 

Τι επιλέγουν λοιπόν, οι εγχώριοι καταναλωτές σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που διενεργήθηκε από την Plushost, σε συνεργασία με τη Focus Bari; Ηλεκτρονικά καταστήματα ή φυσικά και γιατί; Δείτε παρακάτω όσα ενδιαφέροντα στοιχεία προέκυψαν από τους έγκριτους ερευνητές για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό. 

Eshops ή φυσικά καταστήματα – οι προτιμήσεις των Ελλήνων

Οι καταναλωτές από την Ελλάδα που επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους μέσω Ίντερνετ στη διάρκεια των υγειονομικών περιορισμών λόγω της covid-19 άγγιξαν το 60% του συνόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Plushost. 

Το αξιοσημείωτο όμως, δεν είναι τόσο το αστρονομικό ποσοστό που προσαρμόστηκε στα δεδομένα της περιόδου που μελετήθηκε, αλλά το γεγονός ότι πλέον οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να επιλέγουν το ηλεκτρονικό από το φυσικό εμπόριο και τώρα που οι επιχειρήσεις είναι ανοιχτές και λειτουργούν -αν και με ορισμένα μέτρα σε ισχύ. 

Οι βασικοί λόγοι πραγματοποίησης online αγορών αντί της επίσκεψης σε φυσικά καταστήματα αποτελούν για περίπου 3 στους 4 online καταναλωτές: ο χρόνος, η άνεση και οι καλύτερες τιμές. 

Οι εγχώριοι καταναλωτές που επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές φαίνεται πως προτιμούν επιπλέον, να έχουν τη δυνατότητα να επιστρέφουν την online παραγγελία τους στο φυσικό κατάστημα, να μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα των φυσικών καταστημάτων και να εντοπίζουν ηλεκτρονικά την τοποθεσία τους. 

Γιατί οι Έλληνες καταναλωτές «κόλλησαν» με το ηλεκτρονικό εμπόριο

Οι ερευνητές της Plushost, αναλύοντας τα δεδομένα της μελέτης τους σε συνεργασία με τη Focus Bari, εξηγούν ότι οι εγχώριοι καταναλωτές επιλέγουν το online shopping διότι κυρίως τους προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης πολλών διαφορετικών καταστημάτων για το ίδιο προϊόν και φυσικά, των τιμών. 

Ανεξαρτήτως δημογραφικού προφίλ, οι καταναλωτές ανέκαθεν επεδίωκαν να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς και να συγκρίνουν ποιότητα και τιμές απλά, πλέον μπορούν να το κάνουν από την άνεση του σπιτιού τους με λίγα κλικ. 

Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας κατέδειξαν ακόμα ότι οι νεαρότεροι καταναλωτές -όσοι δηλαδή ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 16-34 ετών- είναι πιο πιθανό να εγγραφούν και να κάνουν λογαριασμό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσουν μια αγορά. 

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι διαδικτυακές αγορές είναι πιο διαδεδομένες από ποτέ στη χώρα μας, 1 στους 2 καταναλωτές κάθε ηλικίας θεωρεί ότι στα φυσικά καταστήματα λαμβάνει καλύτερη ενημέρωση για το προϊόν που ενδιαφέρεται, από ότι στο online κατάστημα.

Αυτό, σε συνδυασμό με την κατασκευή δεκάδων eshop τα 2 τελευταία χρόνια, δημιουργεί μεγάλη πίεση στο ηλεκτρονικό περιβάλλον και κάνει την εκπαίδευση με πρακτικά digital marketing σεμινάρια περισσότερο από επιτακτική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: