Youtube: γιατί είναι το μέλλον στην προώθηση

Του Σίμου Κοσμετάτου

Όταν το 2005 εμφανίστηκε το Youtube στον «αέρα» του Διαδικτύου ως ιστοσελίδα διαμοιρασμού βίντεο, κανείς δεν περίμενε ότι θα αποτελούσε, 14 χρόνια μετά την ίδρυσή του, το παρόν αλλά και το μέλλον στην ψηφιακή διαφήμιση. 

To Youtube συνιστά σήμερα την πλέον αποτελεσματική λύση video marketing -στις επιτυχημένες πρακτικές του οποίου εκπαιδεύεστε διεξοδικά στα επαγγελματικά σεμινάρια SEO και Google Ads του Leader School- καθώς αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου, μετά τη Google.

Η επιτυχία που εξακολουθεί να σημειώνει με την διαρκή εξέλιξή του το καθιστά ως το κοινωνικό δίκτυο που κατάφερε να αποκαθηλώσει την τηλεόραση, προσφέροντας ποικίλες επιλογές στους χρήστες και πολύτιμες ευκαιρίες για διαφημιστική προβολή σε επιχειρήσεις από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Είναι φθηνό και μπορεί ο καθένας να το κάνει

Κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργήσει οπτικοακουστικό υλικό για το Youtube, αρκεί να έχει στη διαθεσή του ένα smartphone, μία σύνδεση στο Ίντερνετ και έναν λογαριασμό Google.

Η προσιτή αυτή προϋπόθεση καθιστά το μέσο ως εξαιρετικό συνεργάτη των επιχειρήσεων και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο, καθώς με ελάχιστο προϋπολογισμό ο κάθε διαφημιζόμενος μπορεί να προβάλει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του στο παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό.

Η χρήση του βίντεο στη διαφήμιση έχει καταδειχθεί ότι συνδράμει στην αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών καμπανιών, παρέχοντας σημαντικό ROI, και συμβάλλει στην αναγνωρισιμότητα του brand διότι ο συνδυασμός ήχου, εικόνας και κίνησης προκαλεί έντονα συναισθήματα στους χρήστες.

Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας του βίντεο, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να περάσουν το μήνυμα που επιδιώκουν στο καταναλωτικό κοινό στο οποίο απευθύνονται, είτε οργανικά είτε με επί πληρωμή προώθηση, πετυχαίνοντας με εξαιρετικά οικονομικό τρόπο ευκολότερο engagement με τους χρήστες.

Κάθε επιχείρηση έχει τη δυνατότητα μέσω του Youtube, εκτός από την προώθηση της δραστηριότητάς της, να χτίσει μια ισχυρή γέφυρα επικοινωνίας με τους χρήστες, προσφέροντάς τους χρήσιμο υλικό με πληροφορίες, συμβουλές και λύσεις, για να ενισχύσει τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της και να προσελκύσει περισσότερους ενδιαφερόμενους για τα προϊόντα που εμπορεύεται ή τις υπηρεσίες που παρέχει.

Είναι στοχευμένο και περιορίζει το διαφημιστικό κόστος

Το Youtube θεωρείται το πλέον αποδοτικό εργαλείο στο video marketing, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η προβολή διαφημιστικών βίντεο στους χρήστες όλου του κόσμου, τη στιγμή που εκείνοι περιηγούνται σε αυτό μέσω pc, smartphone ή tablet και παρακολουθούν βίντεο.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Youtube από τη διαφημιστική σκοπιά, είναι ότι η επιχείρηση/εταιρεία που διαφημίζεται σε αυτό χρεώνεται μόνο όταν οι χρήστες αλληλεπιδράσουν με το βίντεο που παρακολουθούν.

Συγκεκριμένα, η χρέωση καθορίζεται ανάλογα με τη διάρκεια παρακολούθησης του διαφημιστικού βίντεο από μέρους του χρήστη. Πολύ απλά, αν το διαφημιστικό βίντεο έχει διάρκεια μέχρι 30 δευτερόλεπτα, ο διαφημιζόμενος χρεώνεται όταν ο χρήστης παρακολουθήσει ολόκληρη τη διαφήμιση ή αν κάνει κλικ. Αν το διαφημιστικό βίντεο ξεπερνάει τα 30 δευτερόλεπτα, ο διαφημιζόμενος χρεώνεται όταν ο χρήστης παρακολουθήσει τα πρώτα 30 δευτερόλεπτα της διαφήμισης.

Ένα εξίσου σημαντικό πλεονέκτημα του Youtube είναι το γεγονός ότι η στόχευση του κοινού για την προβολή των διαφημίσεων συμβαδίζει με τη λογική του Google Display Network. Η ρύθμιση άλλωστε, καθώς και η δημιουργία των καμπανιών για το YouTube πραγματοποιείται μέσα από την προηγμένη διαφημιστική πλατφόρμα της Google, Google Ads (Adwords).

Η επιχείρηση/εταιρεία που επιδιώκει να διαφημιστεί στο μέσο περιορίζει σημαντικά το διαφημιστικό της προϋπολογισμό, αξιοποιώντας τα σύγχρονα εργαλεία στόχευσης κοινού με κριτήρια όπως: τα ενδιαφέροντα των χρηστών (ιστορικό περιήγησης, ιστορικό αναζητήσεων, sites που επισκέπτονται), τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (ηλικία, φύλο κ.ο.κ), την τοποθεσία, τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν καθώς και το remarketing.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: