Hashtags – Όσα πρέπει να ξέρετε για τη χρήση τους σε Instagram και Facebook

Τα Hashtags συνιστούν ένα τεράστιο κεφάλαιο για τα social media, μετρώντας ήδη σχεδόν 15 χρόνια παρουσίας στον κόσμο του Internet. 

Κάθε hashtag αποτελεί μία λέξη ή φράση που έπεται του συμβόλου # και αξιοποιείται για να ομαδοποιεί τις δημόσιες ή ιδιωτικές αναρτήσεις που γίνονται από χρήστες οι οποίες σχετίζονται με αυτή τη λέξη ή φράση -όπως μαθαίνετε στα digital marketing σεμιναρια του Leader School.

Με άλλα λόγια, στα social media και τα apps που επιτρέπουν τη χρήση των hashtags, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να πληκτρολογούν στο πλαίσιο της δημοσίευσής τους (ή σε σχόλιο) μια λέξη ή φράση στην οποία προηγείται το σύμβολο της δίεσης (#).

Έτσι αυτόματα, η λέξη ή φράση μετατρέπεται σε σύνδεσμο, εντάσσοντας τη δημοσίευση του χρήστη μαζί με τις άλλες δημοσιεύσεις των χρηστών που περιέχουν τουλάχιστον ένα όμοιο hashtag.

Τα hashtags πρωτοεμφανίστηκαν το 2007 στο Twitter και ύστερα, δεν μπορούσαν -χάρη στη δημοφιλία τους και τη χρηστικότητά τους- παρά να περιλαμβάνονται στο Instagram αλλά και το Facebook.

Δείτε παρακάτω όσα χρειάζεται να ξέρετε για την ενδεδειγμένη χρήση τους στο πλαίσιο μιας στρατηγικής προώθησης επωνυμίας, προϊόντων ή υπηρεσιών.

Ποια Hashtags αξιοποιούνται περισσότερο στο Instagram από επιχειρήσεις και eshops;

Τα hashtags που χρησιμοποιούνται περισσότερο στην προβολή και τη διαφήμιση ενός brand (είτε αφορά σε προϊόντα είτε σε υπηρεσίες) διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τα ισχυρά και τα στοχευμένα.

Τα ισχυρά hashtags είναι δημοφιλή διαχρονικά, χρησιμοποιούνται σε πολλά posts χρηστών καθημερινά επομένως, έχουν δύναμη.

Αφορούν σε λέξεις ή φράσεις με ευρεία έννοια, έχοντας συνήθως εκατομμύρια αναφορές, όπως είναι: #beauty #fashion.

Τα στοχευμένα hashtags αφορούν σε λέξη ή φράση που προσδιορίζει τη δραστηριότητα του brand που επιθυμείτε να προωθήσετε στα social media.

Μπορεί να μην συγκεντρώνουν μεγάλη προβολή ωστόσο περιγράφουν με ακρίβεια το τι εκπροσωπεί το brand σας, όπως είναι: #cholargos για να προσδιοριστεί η τοποθεσία της επιχείρησης, ή και #seminarioinstagram για να μιλήσετε για τις υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία σας.

Συστήνεται η χρήση hashtags συνδυαστικά και από τα δύο είδη ώστε να απευθύνεστε τόσο στο ευρύ κοινό όσο και στοχευμένα σε χρήστες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Πόσα Hashtags πρέπει να περιλαμβάνονται σε κάθε post ή story στο Instagram;

Η επιλογή των Hashtags για κάθε post ή story αφορά άμεσα το περιεχόμενο του καθενός αλλά και τους χρήστες στους οποίους απευθύνεται.

Από τη στιγμή που έχετε τη δυνατότητα να συμπεριλάβετε σε κάθε post έως και 30 hashtags (στα Stories έως 10 hashtags), προτείνεται να επιλέγετε τα κορυφαία ισχυρά hashtags που σχετίζονται με το περιεχόμενο της δημοσίευσης σε συνδυασμό με ορισμένα πιο στοχευμένα hashtags τα οποία ενδέχεται να προσελκύσουν χρήστες που ενδιαφέρονται για τη δραστηριότητά σας.

Όπου κρίνετε ότι ταιριάζει, μπορείτε να χρησιμοποιείτε και hashtags επικαιρότητας, όπως: #summeringreece, για να προβάλλετε το brand σας σε δυναμικές αναζητήσεις που γίνονται σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο ή τοποθεσία.

Hashtags: Είναι εξίσου απαραίτητα και στο Facebook;

Το Facebook ενθαρρύνει τους χρήστες να χρησιμοποιούν hashtags με στόχο να ενημερώνουν και να ενημερώνονται για κοινωνικά θέματα της επικαιρότητας, για δημόσιες εκδηλώσεις, events, καθημερινές καταστάσεις και άλλα θέματα ενδιαφερόντων που μπορεί να τους απασχολούν.

Σε περιπτώσεις εταιρικών και επαγγελματικών λογαριασμών, η χρήση των hashtags στο Facebook δεν προτείνονται διότι συμβαίνει να κατευθύνουν τους χρήστες εκτός του περιβάλλοντος της εταιρικής Σελίδας, σε σημείο όπου ενδεχομένως υπάρχουν ανταγωνιστικά και πιθανώς πιο… ελκυστικά posts.

Γι αυτό τον λόγο συστήνεται η χρήση των hashtags να γίνεται στο Twitter και το Instagram. Καλύτερα είναι αν θέλετε να τα χρησιμοποιήσετε, να δημιουργήσετε ορισμένα Facebook posts γενικού ενδιαφέροντος και να αξιοποιήσετε hashtags κοινής αποδοχής, όπως: #σκυλακια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: