Κίνηση ματ από τη Google στο ψηφιακό σκηνικό των διαφημίσεων – τι αλλάζει

Μια σημαντική μεταβολή αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις διαδικτυακές διαφημίσεις, μετά από πρόσφατη ανακοίνωση που έγινε από την εταιρεία Google.

Η εταιρεία δηλώνει πως σκοπεύει να σταματήσει να αξιοποιεί τεχνολογίες που βασίζονται στο ιστορικό περιήγησης για να προβάλλει διαφημίσεις σε χρήστες, προς όφελος της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των τελευταίων.

Όπως μαθαίνετε στα σεμιναρια social media στο πλαίσιο της εκπαίδευσής σας στο Digital Marketing, τόσο το Facebook όσο και η Google μέχρι σήμερα, χρησιμοποιούν τεχνολογίες για τη διάδοση των διαφημίσεων στο Ίντερνετ που αναλύουν στοιχεία, τα οποία συλλέγονται από την περιήγηση των χρηστών σε ιστοσελίδες.

Διαφοροποιώντας τη θέση της η Google, όπως αναφέρεται σε εκτενές άρθρο της διεθνούς ημερήσιας εφημερίδας οικονομικού περιεχομένου The Wall Street Journal, δείχνει μια διάθεση να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, εκφράζοντας σεβασμό στους προβληματισμούς των χρηστών, που γίνονται ολοένα πιο ανήσυχοι για τη «διακίνηση» των προσωπικών τους δεδομένων.

Δείτε παρακάτω πώς διαμορφώνεται το «αύριο» των ψηφιακών διαφημίσεων μετά από τη μεταβολή που ανακοινώθηκε ότι προγραμματίζεται να υλοποιηθεί και πώς επηρεάζεται το ηλεκτρονικό όσο και το φυσικό εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Γιατί υπάρχει αντίδραση ενάντια στις διαφημίσεις βάσει ιστορικού περιήγησης

Η πλατφόρμα διαφημίσεων της Google συνιστά ένα από τα πλέον εξελιγμένα και πολύτιμα από άποψη χρησιμότητας εργαλεία για διαφημιστές και διαφημιζόμενους στο Διαδίκτυο.

Προκειμένου οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο δίκτυο των συνεργατών της Google να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες των καταναλωτών, είναι γνωστό πως αξιοποιείται τεχνολογία εξατομικευμένης παρακολούθησης της αναζήτησης.

Η διάδοση των διαφημίσεων Google δηλαδή, μέχρι σήμερα βασίζεται μεταξύ άλλων και σε στοιχεία που συλλέγονται από τη χρήση των ιστοσελίδων που προβαίνουν οι χρήστες.

Με απλά λόγια, όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί αναζητήσεις στη Google, «εκφράζει» κατά κάποιον τρόπο τις ανάγκες του, οι οποίες καταγράφονται και μεταφράζονται ύστερα, σε επαναλαμβανόμενα διαφημιστικά μηνύματα, τα οποία εμφανίζονται σε προκαθορισμένες θέσεις των sites που επισκέπτεται.

Η Google ωστόσο, πραγματοποιεί τομή με τη νέα της στρατηγική απόφαση.

Δεδομένου ότι συνιστά την κορυφαία εταιρεία ψηφιακών διαφημίσεων, έχοντας στην κατοχή της το 52% της αγοράς (με κριτήριο τις παγκόσμιες δαπάνες για διαδικτυακές διαφημίσεις, στη διάρκεια του περασμένου έτους) η απόφασή της να διακόψει τη χρήση της εξατομικευμένης παρακολούθησης, αναδιαμορφώνει την κατάσταση, επηρεάζοντας όλο τον κλάδο.

Η πρακτική της χρήσης της εξατομικευμένης παρακολούθησης επιφέρει ολοένα αυξανόμενη κριτική από τους υπερασπιστές των δικαιωμάτων περί ιδιωτικότητας και πλέον υποβάλλεται σε έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές.

Πώς διαμορφώνεται το μέλλον των ψηφιακών διαφημίσεων μετά την αλλαγή;

Η ανακοίνωση της μητρικής εταιρείας της Google, Alphabet, σχετικά με την παύση που σκοπεύει να θέσει σε τεχνολογίες που συγκεντρώνουν δεδομένα των χρηστών ώστε οι τελευταίοι να προσδιορίζονται με βάση τα χαρακτηριστικά τους και να «ομαδοποιούνται» για τη διαφημιστική διανομή, δεν είναι η πρώτη που διαμορφώνεται ώστε να συμβάλλει στην προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Έχει προηγηθεί ο περιορισμός της τεχνολογία cookie τρίτων μερών από τη Google για τους ίδιους λόγους.

Όμως, τι μέλλει γενέσθαι με τη διανομή των διαφημίσεων Google;

Σίγουρα δεν νοείται να δημιουργηθεί κενό στην εν λόγω αγορά, καθώς αποφέρει κάθε χρόνο δισεκατομμύρια δολάρια και φυσικά, σε αυτή εξαρτάται το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Μιλώντας στη The Wall Street Journal, ο υπεύθυνος προϊόντων της Google που ηγείται της αλλαγής, David Temkin, ανέφερε πως κατανοώντας την ανησυχία των χρηστών σχετικά με τα δεδομένα που αξιοποιούνται, η εταιρεία ήδη αναπτύσσει νέα τεχνολογία για να προβάλλει στοχευμένα τα διαφημιστικά μηνύματα.

Οι νέες μέθοδοι για τη διανομή των διαφημίσεων συγκεντρώνουν πληροφορίες από το λογισμικό των συσκευών που χρησιμοποιούν οι χρήστες.

Με αυτόν τον τρόπο, οι ενέργειες των χρηστών ομαδοποιούνται βάσει των δεδομένων των συσκευών τους, δημιουργώντας «προφίλ» χρηστών ώστε να διανέμονται οι διαφημίσεις σε χρήστες με ομοειδή χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: