Ποια είναι η ιδανική συχνότητα δημοσίευσης στα Social Media

Του Σίμου Κοσμετάτου

Η συνεπής παρουσία στα social media θεωρείται στις μέρες μας παραπάνω από απαραίτητη για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ψηφιακό κόσμο του Διαδικτύου. 

Η οργανική παρουσία των επιχειρήσεων στα social media, όσο και οι διαφημίσεις που προβάλλουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, όπως μαθαίνετε στα επαγγελματικά σεμινάρια social media του Leder School, εξασφαλίζουν την ανάπτυξή τους, μέσα από την προσέλκυση δυνητικών πελατών, αυξάνοντας τις πωλήσεις και τα κέρδη.

Πόσο συχνά όμως, συστήνεται να δημοσιεύονται αναρτήσεις στους λογαριασμούς μιας επιχείρησης στα social media;

Δείτε παρακάτω ποια είναι η ιδανική συχνότητα δημοσίευσης για μια επιχείρηση ανά κοινωνικό δίκτυο και ποιες απόψεις σχετικά με την περιοδικότητα των δημοσιεύσεων εκφράζουν οι χρήστες που ασχολούνται με το digital marketing, βάσει της εμπειρίας τους.

Facebook

Η ιδανική συχνότητα δημοσίευσης στο Facebook είναι τα 5 – 10 posts την εβδομάδα, ανάλογα με τη δραστηριότητα της επιχείρησης.

Η σχέση ποιότητας – συχνότητας απασχολεί πολύ συχνά όλους όσοι ασχολούνται με τα social media επαγγελματικά, καθώς συμβαίνει συχνά η ποιότητα να θυσιάζεται για χάρη της ποσότητας ή το αντίστροφο.

Συγκεκριμένα, χρήστες της Σελίδας του Leader School εκφράζουν τον προβληματισμό τους σε σχετική δημοσίευση, αναφέροντας: «Με τόσα πολλά ποστ την ημέρα δεν χάνεται η ποιότητα μετά από κάποιο σημείο; Και κουράζει και τον αντιστοιχο ακόλουθο του εκάστοτε σοσιαλ».

Ωστόσο, η ποσότητα των posts εξαρτάται από τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Πέρα από την συχνότητα, πρέπει πάντα να δίνεται ιδιαίτερη σημασία στο περιεχόμενο των posts καθώς η πολύχρονη ενασχόληση καταδεικνύει πως μόνο συνδυαστικά μπορεί να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα.

Instagram

Η φωτοκεντρική φύση του Instagram σε συνδυασμό με τη μεγάλη δημοφιλία του στο νεανικό κοινό διαμορφώνει την ιδανική συχνότητα δημοσίευσης σε υψηλό επίπεδο, δηλαδή από 1 μέχρι 30 posts την ημέρα.

Η αναλογία ποιότητας – συχνότητας για τις δημοσιεύσεις απασχολεί έντονα τους ανθρώπους που ασχολούνται με τη διαδικτυακή προώθηση των επιχειρήσεων. Μερικοί τάσσονται υπέρ της άποψης ότι οι 30 δημοσιεύσεις ανά ημέρα είναι υπερβολικά πολλές, λέγοντας συγκεκριμένα: «30 post την ημέρα = unfollow, ακόμα και φίλος να ηταν!».

Η κατάλληλη συχνότητα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, διαμορφώνεται ανάλογα με το είδος της επιχείρησης που προωθείται. Aν για παράδειγμα αφορά σε ταξιδιωτικό γραφείο τότε οι δημοσιεύσεις θα πρέπει να είναι πολύ συχνές στο Instagram, μιας και η συγκεκριμένη επιχείρηση έχει στη διάθεσή της πλούσιο περιεχόμενο και ενδιαφέρουσες φωτογραφίες, που προσελκύουν το ενδιαφέρον των χρηστών.

YouTube

Η ιδανική συχνότητα δημοσίευσης στο YouTube κυμαίνεται μεταξύ 2 και 30 βίντεο τον μήνα, ανάλογα με τη φύση της επιχείρησης που εκπροσωπείται σε αυτό.

Οι χρήστες που προβληματίζονται σχετικά με την περιοδικότητα των δημοσιεύσεων αναφέρουν: «Η στρατηγική επικοινωνίας (του καθενός) καθορίζει την συχνότητα, και το κοινό, ενίοτε και η επικαιρότητα, αν υπήρχαν τυφλοσούρτες θα το ξέραμε».

Η άποψη αυτή είναι ορθή σε μεγάλο βαθμό, καθώς πράγματι στο digital marketing δεν υπάρχουν «τυφλοσούρτες». Η γνώση όμως, και η εμπειρία καταδεικνύουν ότι το «πόσο» εξαρτάται από το «ποιος λέει» και «ποιος ακούει».

Με την κατάλληλη στρατηγικη και τεχνική μια επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει έμπιστο κοινό επιφέροντας εξαιρετικά αποτελέσματα, σε συνδυασμό πάντα με τις δεκάδες επιλογές διαφήμισης.

Twitter

Το stream του twitter λόγω της φύσης του μέσου ενημερώνεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα γι αυτό η καλύτερη συχνότητα δημοσίευσης σε αυτό ξεπερνάει τα 6 tweets την ημέρα.

Στη Σελίδα του Leader School εκφράζεται από χρήστη η απορία αν «τα αποτυχημένα memes θεωρούνται ποιοτικά posts», αναφερόμενος σε κάθε social network αλλά και στο Twitter.

Η αλήθεια είναι πως ό,τι κρίνει κάποιος χρήστης ως αποτυχημένο, μπορεί για άλλον χρήστη να θεωρείται επιτυχημένο.

Οπότε, δεν υπάρχει μια ιδανική συνταγή για το περιεχόμενο των tweets και εν γένει των posts, παρά μόνο η καθοδήγηση: να είναι πρωτότυπο, ενδιαφέρον και επίκαιρο.

LinkedIn

Το linkedin είναι ένα social μέσο με επαγγελματικές καταβολές, στο οποίο το περιεχόμενο που αναρτάται κατά κύριο λόγο σχετίζεται με άρθρα και απόψεις για την επιχειρηματικότητα και με οπτικοακουστικό υλικό επαγγελματικής φύσης.

Η κατάλληλη συχνότητα δημοσίευσης στο LinkedIn είναι 1 post την ημέρα, πάντα στο πλαίσιο του επαγγελματικού ενδιαφέροντος που προάγεται από το ίδιο το μέσο και τους χρήστες του.

Οι χρήστες στη Σελίδα του Leader School τονίζουν στα σχόλιά τους σε σχετική ανάρτηση πως σημαντικό ρόλο για κάθε επιχείρηση που δημοσιεύει στα social media διαδραματίζουν οι αλγόριθμοι προβολής και εμφάνισης τους.

Πράγματι, οι αλγόριθμοι είναι αυτοί που «αποφασίζουν» την προβολή των posts με κριτήριο κυριως ποιοτικό και όχι ποσοτικό.

Επομένως, το σημαντικό σε κάθε περίπτωση είναι η δημιουργία ποιοτικού, πρωτότυπου και στοχευμένου περιεχομένου, για το κοινό που επιδιώκει κάθε επιχείρηση ή ιδιώτης να προσεγγίσει.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: