LinkedIn και ανεργία: Συνέντευξη του Leader School στο Popaganda

Το LinkedIn είναι ένα social network στο οποίο οι χρήστες δημιουργούν ένα επαγγελματικό προφίλ ανεβάζοντας πληροφορίες για τη δουλειά τους και την καριέρα τους. Το LinkedIn, στην Ελλάδα της ανεργίας και της κρίσης, αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο στο δρόμο για την πολυπόθητη θέση εργασίας.

Η δημοσιογράφος Μαρίζα ΤΣΑΓΚΑ από το Popaganda.gr επικοινώνησε μαζί μας για το θέμα που ετοίμασε για το LinkedIn με θέμα “Μπορεί να ρίξει το LinkedIn την ανεργία στην Ελλάδα;

Οι απαντήσεις προέρχονται από τον κ. Σίμο ΚΟΣΜΕΤΑΤΟ, Social Media & Internet Marketing Specialist στο Leader School.

Παρακάτω θα βρείτε όλες τις ερωτήσεις και τις αντίστοιχες απαντήσεις του Leader School για το LinkedIn και την παρουσία του στο εργασιακό τοπίο της Ελλάδας:

ΜT: Εσείς πιστεύετε το Linkedin στην Ελλάδα της κρίσης μπορεί να βοηθήσει τους νέους να βρουν μια θέση εργασίας;

LS: Υπάρχουν λιγότερες θέσεις για περισσότερους και όλα μετράνε πλέον. Μια σωστή παρουσία στο LinkedIn, ένα μέσο που αποτελεί εργαλείο για τα τμήματα HR, είναι απαραίτητη. Δεν αρκεί απλά η παρουσία στο LinkedIn, πρέπει να είναι και σωστή και να περνάει τα κατάλληλα μηνύματα. Αυτό που τονίζουμε στα σεμινάρια LinkedInείναι να αποφεύγετε λάθος φωτογραφίες, γενικόλογες περιγραφές που δεν λένε τίποτα, να συμπληρώνετε με λεπτομέρειες το προφίλ (πχ. τι κάνατε ακριβώς στην πρακτική άσκηση, τι τομείς αναλάβατε, τι επιτύχατε) και να έχετε συστάσεις (τις συστάσεις τις ζητάμε, δεν έρχονται πάντα αυθόρμητα) αλλά και σωστές δεξιότητες για να μπορούν οι επαφές σας να κάνουν endorse και να βγαίνετε στις αντίστοιχες αναζητήσεις των HR τμημάτων.

MT: Από ποια ανάγκη πιστεύετε ξεκίνησε αυτή η ιδέα;

LS: Η ιδέα δεν είναι καινούργια, το LinkedIn είναι παλαιότερο και από το Facebook. Τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει μεγάλη δημοσιότητα γιατί τα social media έγιναν mainstream και υπήρξε ανάγκη και για ένα στοχευμένο επαγγελματικό δίκτυο. Νομίζω ότι η ανάγκη που το έκανε να ξεχωρίσει είναι η ανάγκη για όσο το δυνατόν περισσότερη αλήθεια για το άτομο που θέλεις να προσλάβεις ή να συνεργαστείς. Από ένα απλό βιογραφικό δεν μπορείς να καταλάβεις τα πάντα, αν όμως δεις τις επαφές του υποψηφίου, τις συστάσεις και τις δεξιότητες στο LinkedIn και κάνεις 1-2 τηλέφωνα είσαι λίγο πιο σίγουρος για το ποιον έχεις απέναντί σου.

MT: Σε έρευνες που έχετε κάνει και εσείς έχουμε παρατηρήσει πως το Linkedin σε χώρες κυρίως του εξωτερικού ( πχ Ευρώπη) υπάρχει συχνή χρήση της εφαρμογής. Στην Ελλάδα πιστεύετε συμβαίνει το ίδιο;

LS:Πέρα από τις έρευνες, αυτό που βλέπουμε εμείς είναι ότι υπάρχουν μεν πολλοί χρήστες στο LinkedIn αλλά δεν είναι τόσο ενεργοί καθημερινά όσο στο Facebook ή το Twitter. Οπότε ναι μεν προτείνουμε στις εταιρείες να έχουν παρουσία σε αυτό αλλά προς το παρόν το Facebook έχει τη μερίδα του λέοντος στα social media. Για κάποιες στοχευμένες ενέργειες ωστόσο το LinkedIn είναι μοναδικό στο είδος του (πχ. μπορείς να ορίσεις διαφήμιση που θα δουν μόνο στελέχη στο τμήμα marketing μεγάλων πολυεθνικών στην Ελλάδα – σε ποιο άλλο μέσο μπορείς να το κάνεις αυτό;)

MT: Σε πέντε χρόνια από τώρα πως πιστεύετε θα είναι η πορεία του Linkedin θα συνεχίσει να έχει την ανοδική πορεία που έχει τώρα με βάση των στοιχείων που έχετε και εσείς από έρευνες αλλά και από προσωπική σας γνώμη;

LS:5 χρόνια είναι μεγάλο διάστημα για να μπορούμε να είμαστε σίγουροι με ακρίβεια τι θα γίνει. Η ιστορία έχει δείξει ότι το LinkedIn αντέχει ήδη από το 2003 που βγήκε επίσημα στο ίντερνετ άρα κάτι κάνει σωστά. Αν συνεχίσει να αφουγκράζεται τις ανάγκες, να διαβλέπει τις τάσεις και να προσαρμόζεται θα έχει μέλλον. Πρόσφατα έκανε και μια μεγάλη εξαγορά – του Slideshare – που το βοήθησε αρκετά να πάρει ακόμα περισσότερη δημοσιότητα, ενώ ο τομέας των αγγελιών εργασίας και των στοχευμένων άρθρων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη, το κάνουν εξαιρετικά ελκυστικό για όσους θέλουν να περάσουν το χρόνο τους πιο δημιουργικά.

MT: Γνωρίζετε άτομα που έχουν βρει δουλειά μέσω του Linkedin;

LS:Κι εγώ έχω βρει δουλειά μέσω LinkedIn αλλά και μέσω Facebook. Όταν είσαι εκεί που είναι όσοι προσφέρουν δουλειά και κάνεις τις κατάλληλες κινήσεις και επαφές, βγαίνεις πάντα κερδισμένος.

MT: Υπάρχουν εταιρείες που χρησιμοποιούν την εφαρμογή για την αναζήτηση προσωπικού;

LS:Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα εργαλεία που δίνει το LinkedIn γιατί τους κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Οι καλές δουλειές είναι στο LinkedIn, δεν θα βρείτε δουλειές για χαρτζιλίκι αλλά όταν είστε έτοιμοι για την πρώτη σας σοβαρή δουλειά ή το δεύτερο ή τρίτο βήμα στην καριέρα σας, το LinkedIn είναι η πρώτη πηγή που πρέπει να κοιτάξετε γιατί οι εταιρείες το χρησιμοποιούν πολύ και οι αγγελίες που βρίσκονται εκεί ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες των εταιρειών.

MT: Ποιά είναι η γνώμη σας για το Linkedin; Εσείς κάνετε συχνή χρήση του επαγγελματικού σας προφίλ;

LS:Το LinkedIn είναι, όπως και τα άλλα μεγάλα social networks, ένα εργαλείο. Έχει συγκεκριμένο κοινό, λογική και στόχευση. Αν το χρησιμοποιήσουμε σωστά, μόνο καλό θα μας κάνει. Εγώ έχω ενεργή συμμετοχή στο LinkedIn τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά γιατί χάρη σε αυτό γνωρίζω τις κινήσεις των στελεχών αλλά και άλλες σημαντικές πληροφορίες για τη δουλειά μου. Επίσης πώς να μην αγαπώ ένα μέσο που μου έχει αποφέρει δουλειά αλλά και πολύ αξιόλογες γνωριμίες.

Περισσότερα για το LinkedIn μπορείτε να μάθετε στα σεμιναρια digital marketing.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: