Αποτελεσματικότητα στο Digital Marketing – Οι 3 χρυσές συμβουλές

Του Σίμου Κοσμετάτου

Στα digital marketing σεμιναρια εξετάζουμε πολλούς τρόπους που θα μας επιτρέψουν να μετατρέψουμε μια απλή ιστοσελίδα σε μέσο δημιουργίας νέας πελατιακής βάσης. Στα πλαίσια των σεμιναρίων εξετάζουμε τεχνικές content marketing που όταν γίνουν όπως πρέπει, αποφέρουν σημαντικό traffic στην ιστοσελίδα μας. Αυτό είναι καλό για εμάς. Είναι όμως τώρα ώρα να μετατρέψετε αυτά τα leads σε πελάτες.

Θυμηθείτε ότι η δημιουργία traffic είναι απλά ένα βήμα για τον τελικό στόχο. Το να κερδίσετε επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας δεν είναι αρκετά καλό, αν αυτοί οι επισκέπτες δεν πληρώνουν. Μπορείτε φυσικά να τρέξετε διαφημίσεις στο site σας, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που είστε επιχειρηματίας και επιπλέον οι διαφημίσεις σας μπορεί να μη φτάσουν “ποτέ” στον προορισμό τους, επειδή παρεμποδίζονται από την επέκταση ad blocker που χρησιμοποιεί ο πελάτης.

Σκεφτείτε λοιπόν αντί αυτού τη “μετατροπή”. Παρακάτω, ακολουθούν κάποιες απλές συμβουλές για να μετατρέψετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σε αγορά.

1. Keep it simple

Κάντε για αρχή εύκολο στους επισκέπτες να βρουν αυτό που ψάχνουν στην ιστοσελίδα σας. Προσθέστε ένα “call to action” στο υπέροχο περιεχόμενό σας, κάτι που θα είναι αδύνατο να παραβλέψει κανείς. Για την ακρίβεια, προσθέστε περισσότερα από ένα “call to action” σε διαφορετικά σημεία της σελίδας. Με αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες θα γνωρίζουν αμέσως ποιο είδος προϊόντος ή υπηρεσίας προσφέρετε.

Στη συνέχεια, κάντε τα πράγματα εύκολα: Προσφέρετε όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές πληρωμής. Αν δέχεστε πιστωτικές κάρτες, αλλά όχι πληρωμή μέσω PayPal, περιορίζετε έτσι το κοινό σας.

Επιπλέον, αποφύγετε μία εκτενή και χρονοβόρα διαδικασία ckeckout. Ζητήστε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για να πραγματοποιηθεί η πώληση και τίποτα παραπάνω. Χρησιμοποιήστε όσο γίνεται λιγότερες οθόνες κατά τη διάρκεια του checkout, έτσι ώστε να μπορείτε να περιορίσετε την πιθανότητα ενός “εγκαταλελειμμένου καλαθιού” (πελάτες που εγκαταλείπουν τη διαδικασία, χωρίς να ολοκληρώσουν την πληρωμή).

Έχετε στο νου σας ότι θα πρέπει να περιορίσετε εξίσου όσο γίνεται τις επιλογές για το προϊόν ή την υπηρεσία. Αν πουλάτε προϊόντα όπως σκεπές, θα πρέπει προφανώς να δείξετε στους πελάτες σας ένα εκτενές portfolio με σκεπές σε διαφορετικά σχέδια, χρώματα και υλικά, έτσι ώστε να βοηθήσετε το κοινό σας να κατανοήσει την προσφορά σας. Ωστόσο, αν προσφέρετε μία online υπηρεσία (όπως μία υπηρεσία backup), είναι καλό να περιορίσετε τον αριθμό των διαθέσιμων επιλογών σε τρεις ή τέσσερις. Αν κατακλείσετε το κοινό σας με πάρα πολλές επιλογές, θα χάσετε κάποιες “μετατροπές”, επειδή οι χρήστες δε θα ξέρουν τι να επιλέξουν.

Τέλος, θα πρέπει το κοινό να μπορεί να πλοηγείται εκεί που θέλετε να το στείλετε, με τρία μόνο clicks ή και λιγότερα. Αν κάποιος επισκεπτεί την ιστοσελίδα σας για να διαβάσει το περιεχόμενό σας και χρειάζεται να πραγματοποιήσει περισσότερα από τρία clicks για να πει “ναι” σε μία προσφορά, δουλέψτε ξανά το site για να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη.

2. Δείχνετε αυτό που προσφέρετε

Κάποιες φορές, το μόνο που είναι απαραίτητο για να μετατρέψετε τους περίεργους θεατές σε πελάτες είναι να τους αφήνετε να “δοκιμάζουν” το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Όσον αφορά ένα φυσικό προϊόν, θα είναι δύσκολο να επιτρέψετε στο κοινό να το “δοκιμάσει” μέσω του κυβερνοχώρου. Παρ’όλα αυτά, μπορείτε να ενσωματώσετε ένα video που δείχνει άτομα να χρησιμοποιούν το προϊόν σας. Σιγουρέψτε ότι το video δίνει έμφαση στο πώς το προϊόν δίνει λύση σε ένα πρόβλημα.

Αν προσφέρετε μία υπηρεσία, το προνόμιο της δοκιμής είναι ευκολότερο να το εφαρμόσετε. Επιτρέψτε στους πελάτες σας να δοκιμάσουν την υπηρεσία σας δωρεάν για 14 ή 30 ημέρες., προτού να αποφασίσουν αν θα την αγοράσουν. Αμέτρητες ιστοσελίδες εφαρμόζουν εδώ και καιρό αυτήν τη στρατηγική μάρκετινγκ.

3. Προσφέρετε κουπόνια

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μετατρέψετε τους επισκέπτες σας σε αγοραστές, είναι να προσφέρετε κουπόνια. Μπορείτε να το κάνετε εύκολα αυτό, χάρη στις προσπάθειες content marketing που κάνετε.

Προσφέρετε ένα προσαρμοσμένο κουπόνι που είναι σχετικό με το περιεχόμενο που διαβάζουν οι επισκέπτες σας. Θα πρέπει να είστε ικανοί να καθορίσετε, με βάση το περιεχόμενο, σε ποιο τμήμα της αγοράς σας ανήκει ο επισκέπτης. Στη συνέχεια εντυπωσιάστε τον με ένα κουπόνι που προσφέρει διατύπωση, ειδικά προσαρμοσμένη στα ενδιφέροντά του καθενός. Για παράδειγμα, αν το περιεχόμενο αφορά το τοπικό SEO, προσφέρετε ένα κουπόνι ειδικά για τοπικές υπηρεσίες SEO.

Συνοψίζοντας

Δεν είναι αρκετό απλά να προσελκύετε traffic. Χρειάζεστε επίσης αυτό το traffic να συμβάλλει στα εσοδά σας. Γι αυτό το λόγο, θα πρέπει κάποιες από τις πρωτοβουλίες marketing που παίρνετε να στοχεύουν συγκεκριμένα σε αναγνώστες του περιεχομένου. Κάντε μια δοκιμή με αυτές τις συμβουλές μάρκετινγκ, προκειμένου να κάνετε πραγματικότητα μια απόκτηση πελάτη.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: