Mobile-First Indexing: τι είναι & πώς επηρεάζει το SEO

Του Σίμου Κοσμετάτου

Πολλά ακούγονται τον τελευταίο καιρό για το Mobile-First Indexing, που συνιστά την τελευταία εξέλιξη των προσπαθειών της Google να καταστήσει το Ίντερνετ πιο φιλικό στις κινητές συσκευές, συμβαδίζοντας με τις τάσεις συμπεριφοράς των χρηστών.

Ήδη από τα τέλη του 2016, η Google είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να ενημερώσει τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η κατάταξη τον αποτελεσμάτων αναζήτησης (indexing), παραχωρώντας προτεραιότητα στην έκδοση για κινητές συσκευές (mobile version).

Τι είναι το Mobile-First Indexing;

Ο συλλογισμός για το Mobile-First Indexing προέκυψε από τη συμπεριφορά των χρηστών παγκοσμίως, που προτιμούν να πλοηγούνται στο Διαδίκτυο από mobile συσκευές, παρά από desktop περιβάλλοντα.

Μέχρι σήμερα, η κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης γίνεται βάσει της απόδοσης των ιστοσελίδων σε desktop εκδόσεις.

Τώρα λοιπόν, με το Mobile-First Indexing, οι αλγόριθμοι της Google κατατάσσουν ένα site στα αποτελέσματα αναζήτησης συνεκτιμώντας -συν τοις άλλοις- και την εμπειρία που προσφέρει στους χρήστες φορητών συσκευών.

Τα sites που ολοένα εντάσσονται στο Mobile-First Indexing, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στα ποσοστά ανίχνευσης από το Googlebot Smartphone.

Την ίδια στιγμή, οι ιστοσελίδες που δεν διαθέτουν ακόμη περιεχόμενο για mobile version -παρά μόνο για desktop- δεν χάνουν τη θέση τους από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Κατά τη Google, η κατάταξη εξακολουθεί να λαμβάνει υπόψη πολλαπλούς παράγοντες.

Ακόμη και αν ένα site διαθέτει mobile version αλλά υστερεί σε mobile-friendly περιεχόμενο και page speed, είναι πολύ πιθανό να βρεθεί σε χαμηλότερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας συνεχίζει να είναι παράγοντας καθοριστικής σημασίας για την κατάταξή της στα αποτελέσματα, δεδομένου ότι ο μικρός χρόνος φόρτωσης σημαίνει αυτόματα αποδοτικότερη έκδοση ιστοσελίδας.

Τι προτείνει η Google για το SEO;

Η αναβάθμιση του Mobile-First Indexing αφορά κυρίως τις ιστοσελίδες οι οποίες διαθέτουν περιεχόμενο που διαφέρει στο mobile από το desktop version.

Όσα sites είναι responsive με ποιοτικό περιεχόμενο τόσο στη mobile όσο και στη desktop εκδοχή τους δεν επηρεάζονται από το Mobile-First Indexing.

Δείτε παρακάτω τι πρέπει να κάνετε σύμφωνα με τις προτάσεις της Google.

1. Ελέγξτε το περιεχόμενο του site

Βεβαιωθείτε ότι η mobile έκδοση του site διαθέτει το περιεχόμενο που υπάρχει στο desktop site (κείμενο, φωτογραφίες και videos).

Ελέγξτε ακόμη, ότι τα formats που χρησιμοποιούνται στην έκδοση για κινητά είναι ανιχνεύσιμα και μπορούν να προσαρμόζονται στο indexing.

2. Προσθέστε structured data

Εφαρμόστε structured markup στη desktop και τη mobile version του site.

Χάρη στο εργαλείο ελέγχου των structured data (δομημένων δεδομένων), γίνεται σύγκριση των δύο εκδοχών του site για τον καλύτερο έλεγχο της απόδοσής τους.

3. Κρατήστε ανέπαφα τα canonical links

Αποφύγετε να κάνετε άσκοπες αλλαγές στα canonical links του site σας.

Τα Googlebots εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα υπάρχοντα canonical links ώστε να αξιολογούν και να καθορίζουν τη σειρά κατάταξης των sites στη μηχανή αναζήτησης.

4. Επιβεβαιώστε τη διεύθυνση της ιστοσελίδας

Αν διαθέτετε ξεχωριστή εκδοχή του site για mobile συσκευές, θα πρέπει να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση της συγκεκριμένης version, μέσω του Google Search Console.

5. Αποφύγετε το «κρυμμένο» περιεχόμενο

Πολλά sites που κατασκευάστηκαν για desktop περιβάλλον, «κρύβουν» περιεχόμενο ώστε να εμφανίζονται ως… user friendly σε mobile συσκευές.

Αποφύγετε αυτή την τακτική, καθώς η Google βασίζεται στο σχετικό, ενημερωμένο και ποιοτικό περιεχόμενο κάθε σελίδας προκειμένου να αξιολογεί το site και να το κατατάσσει στα αποτελέσματα.

6. Διαμορφώστε τα metadata

Προσαρμόστε τα meta-titles και τα meta descriptions στην mobile εκδοχή του site.

Χρειάζεται να είναι μικρότερα σε μέγεθος, αλλά εξίσου συναφή με το περιεχόμενο κάθε σελίδας ώστε η ιστοσελίδα να είναι search-friendly.

7. Ενημερωθείτε για τη χωρητικότητα του server

Βεβαιωθείτε ότι οι κεντρικοί διακομιστές του site σας μπορούν να χειριστούν αυξημένη συχνότητα αναζήτησης. (Ισχύει μόνο για ιστοσελίδες με έκδοση κινητού τηλεφώνου σε ξεχωριστό host, όπως m.domain.com).

Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν να αναμένετε τις περαιτέρω ενημερώσεις από τη Google σχετικά με το Mobile-First Indexing.

Μην βιαστείτε να δημοσιεύσετε τη mobile εκδοχή του site σας, αν δεν έχει τη δομή και το περιεχόμενο που χρειάζεται.

Η αξιολόγηση για την κατάταξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης θα βασιστεί στις mobile εκδοχές, οι οποίες αν είναι ημιτελείς, θα κριθούν μη αποδοτικές, επηρεάζοντας δραματικά την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: